16/1/09

Els altres reis

A principis de gener van passar per la llibreria uns reis ben literaris i en vam parlar a la biblioteca de la revista Amb nens. Són aquests:









Jo sóc el Rei.
Claret Kids. Leo Timmers
Un matí la tortuga apareix de sobte amb una corona. “Visca!”, pensa, “sóc el Rei”. Els seus amics de la selva se’n riuen, tots voldran ser el REI! Fins que un dia es troben amb el REI! Però qui és el Rei de debò? Un conte enginyós amb il·lustracions alegres sobre la gelosia i les ganes de manar.
El cuarto rey. Edelvives. Ted Sieger
Tots hem sentit a parlar dels tres reis d’orient, però en aquella història també hi havia un quart rei que, a diferència dels altres, va arribar massa tard i amb les mans buides. Aquell rei era el rei Mazzel.
Vull una corona. La Galera. Raimon Portell; Ignasi Blanch
La Júlia vol ser reina! Però per ser reina necessita una corona d’or i pedres precioses. Amb paciència aconseguirà ser reina, i serà aleshores quan descobrirà si és més divertit fer de reina o de nena! Tu que creus que triarà?
El meu pare va ser rei. Baula. Thierry Robberech i Philippe Goossens
«El meu pare sempre va ser el millor pare del món, fins que un dia van aparèixer uns senyors amb una corona. Des d’aquell dia el meu pare va ser rei! Tothom estava molt content però a mi no m’agradava gens!» Aquesta és una història que ens convida a reflexionar sobre la relació entre pares i fills.